Ας ξεκινήσουμε τη φετινή σχολική χρονιά με τέχνη!
Χρώματα, σχήματα, φαντασία ...
Καλωσόρισες Χουάν Μιρό στην τάξη μας!
Καλωσόρισες Χουάν Μιρό στην τάξη μας!
Ξεκινώντας μια νέα σχολική χρονιά (2015 - 2016) ...
Το φετινό μας γλυκύτατο κοινό αποτελείται από παιδιά που φοιτούν σε Β' κύκλο. Αναγνωρίζει γράμματα και συλλαβές (ανταπόκριση στο πρώτο επίπεδο της ανάγνωσης), χρειάζεται όμως εξάσκηση. Ταυτόχρονα χρειάζεται ενίσχυση σε κατάκτηση βασικού λεξιλογίου και εννοιών, γραμματικής, δομής πρότασης, αλλά και άρθρωσης και προφοράς.
Έτσι, έχοντας ως αφόρμηση δείγμα από την υπέροχη δουλειά σου, επεξεργαστήκαμε σε πρώτο στάδιο αριθμούς και χρώματα και εξασκηθήκαμε περισσότερο στο μηχανισμό της ανάγνωσης και της γραφής.
Πήραμε τετράδιο μαθηματικών. Αφού κάναμε επανάληψη στα χρώματα και στους αριθμούς, έπρεπε να κατανοήσουμε τις οδηγίες της δασκάλας μας. Χρωματίσαμε σε διάφορα σημεία τόσα τετράγωνα όσα μας είπε η δασκάλα μας, χρησιμοποιώντας το χρώμα που είχαμε ακούσει. Φτιάξαμε έτσι τη δική μας σύνθεση. Στη συνέχεια μετρήσαμε τα τετράγωνα και να γράψαμε με το αντίστοιχο χρώμα τον αριθμό που βρήκαμε. Μια άλλη άσκηση ήταν να σημειώσουμε με χρώμα τον αριθμό και δίπλα με μολύβι να γράψουμε το χρώμα.
Παράλληλα, επεξεργαστήκαμε σε προφορικό επίπεδο θέματα που αφορούν ανώτερο λεξιλόγιο και σύνταξη / δομή πρότασης. Και το καλύτερο απ' όλα; Καλλιεργήσαμε τη φαντασία μας! Πώς; Προσπαθήσαμε να αποδώσουμε στην Ελληνική τι θα μπορούσε να είχες στο μυαλό σου όταν έφτιαχνες τους πίνακες που είχαμε μπροστά μας, χρησιμοποιώντας λεξιλόγιο που αποδίδει άποψη (Πιστεύω ότι ...) και λεξιλόγιο που θα απέδιδε την άποψή μας (αυτό και στη μητρική μας γλώσσα)!
Δε θα μείνουμε όμως μέχρι εδώ κύριε Μιρό! Μέσα από τη δουλειά σου θα επεξεργαστούμε ανάμεσα σε άλλα και βασικές μαθηματικές έννοιες τις οποίες τα παιδιά μας συναντούν και στο Α.Π. των τάξεων στις οποίες φοιτούν (σχήματα, περίμετρος, εμβαδό)!
Θα τα ξαναπούμε κύριε Μιρό! Ευχαριστούμε για τους υπέροχους πίνακες!
Η επιλογή μας από πίνακες:
Δείγμα εργασίας:
Δείγμα εργασίας:
Συνεχίζοντας την ενότητά μας, εργαστήκαμε σε ένα συνδυασμό σχολικού λεξιλογίου - αριθμών - χρωμάτων - εισαγωγής στα σχήματα, έχοντας ως έμπνευση τα έργα του Μιρό. Έτσι, αφού δουλέψαμε προφορικά το σχολικό λεξιλόγιο (δίνοντας παράλληλα έμφαση σε καταλήξεις και ενικό - πληθυντικό), τα χρώματα και τους αριθμούς, εργαστήκαμε στο τετράδιό μας. Προς το παρόν, χρησιμοποιούμε τετράδιο μαθηματικών, οπόταν χρησιμοποιήθηκε ως αφορμή για την αναγνώριση του τετραγώνου και προχωρώντας και σε άλλα σχήματα. Σχεδιάσαμε αντικείμενα από το σχολικό λεξιλόγιο, έχοντας ως έμπνευση χαρακτηριστικά από το έργο του Μιρό, μετρήσαμε και σχηματίσαμε προτάσεις.
Δείγμα εργασιών μας:
Συνεχίσαμε με εμπλουτισμό λεξιλογίου σχετικό με τα μέρη του σπιτιού και κάνοντας μια μικρή εισαγωγή στην έννοια της πλευράς και της περιμέτρου. Θα συνεχίσουμε με το συνδυασμό λεξιλογίου σχετικού με το σπίτι και το σχολείο - μαθηματικών εννοιών (σχήματα - πλευρά, γωνία, περίμετρος, εμβαδό), έχοντας ως κεντρικό άξονα το έργο του Μιρό.
Περισσότερα στην παρουσίαση:
Είμαστε παιδιά πανέξυπνα και με άποψη! Γι' αυτό και διαλέξαμε φωτογραφίες από πίνακές σου κύριε Μιρό, χρησιμοποιήσαμε βασικό λεξιλόγιο και σχηματίσαμε προτάσεις οι οποίες δείχνουν τις απόψεις μας!
Είχαμε παρατηρήσει διάφορα σχήματα στους πίνακες. Έχοντας αυτή την ευκαιρία γνωρίσαμε τα σχήματα.
Αναγνωρίσαμε το τετράγωνο και στο τετράδιο μαθηματικών που είχαμε εργαστεί και φτιάξαμε το σχήμα στη βάση των ιδιοτήτων του. Έτσι, γνωρίσαμε και την έννοια της πλευράς.
Αναγνωρίσαμε το τετράγωνο και στο τετράδιο μαθηματικών που είχαμε εργαστεί και φτιάξαμε το σχήμα στη βάση των ιδιοτήτων του. Έτσι, γνωρίσαμε και την έννοια της πλευράς.
Είχα ετοιμάσει τη βάση για μια μακέτα, ώστε τα παιδιά να δημιουργήσουν. Πήρα ένα ορθογώνιο κομμάτι πολυστερίνης, στο οποίο καρφίτσωσα χαρτόνι δημιουργώντας το πάτωμα και τους τοίχους.
Χρησιμοποιήσαμε το χάρακά μας και μετρήσαμε τις πλευρές. Συζητήσαμε τι σημαίνει το cm που βλέπουμε στο χάρακα και την αντίστοιχη ελληνική ονομασία. Σημειώσαμε τις μετρήσεις μας με μαρκαδόρο σε κάθε πλευρά. Εντοπίσαμε πως δεν είναι όλες οι πλευρές ίσες και ορίσαμε το αντίστοιχο σχήμα ως ορθογώνιο.
Στη συνέχεια, δείχνοντας με το δάχτυλό μας τις πλευρές, φθάσαμε στις γωνιές. Εντοπίσαμε πλευρές και γωνιές όχι μόνο στη μακέτα μας, αλλά και σε αντικείμενα της τάξης. Γνωρίσαμε και διάφορα είδη τριγώνων, στα οποία εντοπίσαμε τις πλευρές και τις γωνιές. Εντοπίσαμε σε αντικείμενα της τάξης τον κύκλο και ανακαλύψαμε τις ιδιότητές του.
Επιστρέφοντας στη μακέτα μας, δείχνοντας με το δάχτυλό μας όλες τις πλευρές μάθαμε την περίμετρο και εργαστήκαμε περισσότερο σ' αυτό το σημείο.
Δουλεύαμε τους αριθμούς (1-20 και εκατοντάδες μέχρι το 100) σε κάθε μάθημα ως μέρος βασικού λεξιλογίου. Έτσι, έχοντας ως αφόρμηση την εργασία μας στην περίμετρο, γνωρίσαμε τον τρόπο που φτιάχνουμε και άλλους αριθμούς (με λεξοπαίγνια, ως σύνθετες λέξεις), όπως για παράδειγμα αριθμούς μεγαλύτερους από το 100 και κάναμε εισαγωγή στις εκατοντάδες μέχρι το 1000.
Χρησιμοποιήσαμε το λεξιλόγιο για τα σχήματα και έχοντας ως βάση φωτογραφία με πίνακα (Μιρό) όπου και είχαμε εντοπίσει τη χρήση σχημάτων, φτιάξαμε πίνακα, πινακίδα, θρανία και χαλί δίνοντάς τους διάφορα σχήματα. Συντάξαμε και σημειώσαμε τις αντίστοιχες προτάσεις και τα στερεώσαμε με blue - tack στη μακέτα μας. Επόμενο βήμα; Η κατανόηση και χρήση των όρων πάνω και κάτω έχοντας ως βάση την ανάγκη μας να διατάξουμε τις δημιουργίες μας στη μακέτα.
No comments:
Post a Comment