Συνέδρια

Tuesday, November 15, 2016

Ένα λεμόνι με φτερά


Με αφορμή το κείμενο του σχολικού εγχειριδίου "Ένα λεμόνι με φτερά", εργαστήκαμε σε διάφορες δραστηριότητες.

Συγκεκριμένα, επεξεργαστήκαμε την εικόνα του βιβλίου, προσπαθώντας να μαντέψουμε πού έχει κρυφτεί ο παπαγάλος. Διαβάσαμε το κείμενο και παίξαμε το παιχνίδι του Λούκυ Λουκ (το "λάσο" του, δηλαδή οι κύκλοι που πέφτουν στην παρουσίαση, μας καλούν να αναγνωρίσουμε και να διαβάσουμε γρήγορα τις συλλαβές).

Το λεμόνι κρύφτηκε και ψάξαμε να το βρούμε. Με βάση το "αλφαβητάριο με γλωσσοδέτες", εργαστήκαμε σε επιλογή και συνδυασμό συλλαβών, συνδέοντας κείμενο - εικόνα και κάνοντας τους λεξικούς συνδυασμούς (οικογένεια λέξης "λεμόνι") και λογικούς συνδυασμούς (το βρίσκουμε στη σαλάτα).

Παίξαμε με τον αστυνόμο Σαΐνη, βοηθώντας τον κάθε φορά να εντοπίσει τις σωστές λέξεις, σύμφωνα με τις οδηγίες του αρχηγού, αφού τις διαβάζαμε.

Εξασκηθήκαμε στη γραφή πρότασης προσέχοντας να αφήνουμε διάστημα ανάμεσα στις λέξεις και να ξεκινάμε με κεφαλαίο. Μέσα από εικονο - σταυρόλεξο εξασκηθήκαμε στη γραφή μόνο με κεφαλαία, ενώ επιλέξαμε με παιγνιώδη τρόπο τα τρόφιμα που μπορούμε να βάλουμε σε μια σαλάτα και σε ένα σάντουιτς (ειδική παραγγελία για τον Οβελίξ) και συμπληρώσαμε λίστα.

Χρησιμοποιήσαμε τον ήρωα, τον παπαγάλο και γράψαμε πρόταση.





Παίξαμε με τον ενικό - πληθυντικό, αλλά και τη διασύνδεση δέντρων - καρπών. Για το δεύτερο, ασχοληθήκαμε ιδιαίτερα με τον τονισμό και εξασκηθήκαμε στην κατάληξη -ιά.

Προχωρήσαμε ένα βήμα και εργαστήκαμε διαθεματικά σε επιστήμη και σπουδή περιβάλλοντος. Έτσι, διερευνήσαμε τα φυλλοβόλα και αειθαλή φυτά, τους καρπούς που παίρνουμε από διάφορα δέντρα, τα οπωροφόρα - καλλωπιστικά - δασικά φυτά, ενώ σταθήκαμε στο μάζεμα των ελιών και την επεξεργασία του καρπού σε λάδι.

Είδαμε και συζητήσαμε για αντίστοιχο βίντεο:






Τέλος, διερευνήσαμε το πώς φυτεύουμε ένα φυτό. Βγήκαμε στον κήπο του σχολείου και φυτέψαμε καλλωπιστικά φυτά, όπως και σε γλάστρα στη βεράντα.

Η διαδραστική παρουσίαση εδώ.


Φύλλα εργασίας:







Οι μικροί κηπουροί!












No comments:

Post a Comment