Συνέδρια

Wednesday, November 16, 2016

Πάρτυ

Το δεύτερο κεφάλαιο από το βιβλίο "Μαργαρίτα", έχει ως θεματική ένα πάρτυ. Συζητώντας γύρω απ' την εικόνα, σταθήκαμε στα τρόφιμα (κυρίαρχο στοιχείο της εικόνας). Αφού τα αναγνωρίσαμε, επιλέξαμε ως αγαπημένο μας το σάντουιτς. Αυτό έδωσε το έναυσμα για επεξεργασία ποικίλων στόχων με τρόπο που να αποτελεί προέκταση της ενότητας "σχολείο".
Αρχικά ετοιμάσαμε τη γωνιά της τάξης μας στην οποία θα μπορούσαμε να ετοιμάσουμε τα δικά μας σάντουιτς. Διαμορφώσαμε τη διάταξη των θρανίων, απλώσαμε το τραπεζομάντηλο, τοποθετήσαμε τα υλικά, φορέσαμε τα γάντια μας και ανοίξαμε τη χαρτοπετσέτα μας. Έτοιμοι!
Προσπαθήσαμε να αναγνωρίσουμε τα υλικά της πρώτης φάσης. Κάποια τα ξέραμε. Όσα δεν τα ξέραμε, διαβάσαμε την ετικέτα που υπήρχε στο πώμα των δοχείων. Είχαμε μπροστά μας μαύρο ψωμί, τυρί, χαλούμι, φέτα, αγγουράκια, ντομάτες, ελιές, μαρούλι. Στη συνέχεια, έπρεπε να διαλέξουμε τα υλικά που θέλαμε να έχει το σάντουιτς μας και να εξηγήσουμε στην αδαή δασκάλα πώς μπορεί και αυτή να φτιάξει το δικό της. (Μόνο τα παιδιά να φτιάξουν σάντουιτς; Απαράδεκτο!) Βήμα - Βήμα κάναμε και εξηγούσαμε και στη δασκάλα μας. Επαναφέραμε στη μνήμη μας και χρησιμοποιήσαμε τις λέξεις που μας δείχνουν ακολουθία (αρχικά, στη συνέχεια, τέλος) και χρησιμοποιήσαμε τον αόριστο σε φυσικό συγκείμενο απαντώντας στην ερώτηση "Τι έκανες;"
Όταν το τελειώσαμε, αποφασίσαμε αν θα το θέλαμε να το αφήσουμε τετράγωνο ή να το μοιράσουμε. Αφορμή στάθηκε η τοστιέρα, αφού αν θέλαμε να την χρησιμοποιήσουμε (που θέλαμε), έπρεπε να το μοιράσουμε. Αναγνωρίσαμε το σχήμα στο οποίο το κόψαμε και όταν τελειώσαμε, το διακοσμήσαμε. Γράψαμε και οδηγίες για όποιον θα ήθελε να δοκιμάσει τη συνταγή μας.

Σε επόμενο μάθημα είχαμε στη διάθεσή μας τα ίδια υλικά, αλλά και καινούρια: αυτή τη φορά είχαμε λευκό ψωμί και μαρμελάδα. Τη δοκιμάσαμε, αποφασίσαμε όμως πως μας αρέσουν τα αλμυρά (η εξαίρεση του κανόνα -ως συνήθως- η δασκάλα μας που επέλεξε τη μαρμελάδα) και δηλώσαμε πως προτιμάμε το μέλι (κάτι που έκανε εξαιρετικά χαρούμενη και περήφανη τη δασκάλα μας, αφού κατανοήσαμε το συγκείμενο, αποφασίσαμε τι θέλαμε και το δηλώσαμε σε πρόταση).
Κάναμε επανάληψη στην αναγνώριση και σωστή προφορά και σύνταξη υλικών και οδηγιών φτιάχνοντας το σάντουιτς της επιλογής μας. Αυτή τη φορά όμως η ξεχασιάρα δασκάλα μας δεν έφερε την τοστιέρα. Αναγκαστικά έπρεπε να χρησιμοποιήσουμε την αντίστοιχη λέξη: κρύο σάντουιτς. Κάτι άλλο που ξέχασε η δασκάλα μας ήταν να φέρει ψωμί τέτοιο που να μπορούμε να το μοιράσουμε. Αναγκαστήκαμε να χρησιμοποιήσουμε αντίστοιχη λέξη και για το σχήμα: ορθογώνιο. Φυσικά και είμαστε μία ομάδα, γι' αυτό έπρεπε να μάθουμε και λέξεις που να χαρακτηρίζουν τις γεύσεις όλων των σάντουιτς: αλμυρό για τα παιδιά, γλυκό για τη δασκάλα. Συζητήσαμε πως θα μπορούσαμε να προτείνουμε στη διεύθυνση να εντάξει τις προτάσεις μας στο μενού του κυλικείου, κάτι που για να γίνει έπρεπε να προτείνουμε τιμές. Αν κάποιες συνθήκες ήταν διαφορετικές, θα δημιουργούσαμε τις αντίστοιχες καρτέλες και στη μητρική μας γλώσσα.
Από τη δράση μας: