Συνέδρια

Thursday, November 10, 2016

Επανάληψη Αρχαϊκής Εποχής
Ι. Δημιουργώ διαδραστικό ηλεκτρονικό παιχνίδι επανάληψης
ΙΙ. Ακαδημαϊκοί Ολυμπιακοί
ΙΙΙ. Γινόμαστε τεχνίτες


Ι. Δημιουργώ διαδραστικό ηλεκτρονικό παιχνίδι επανάληψης

Οι ομάδες που τελείωναν την εργασίας τους, εργάζονταν στο πρόγραμμα power point, με σκοπό να δημιουργήσουν ένα διαδραστικό ηλεκτρονικό παιχνίδι επανάληψης.

Δόθηκαν έτοιμες διαφάνειες στα παιδιά, σε ηλεκτρονική μορφή, καθώς και σε φύλλα εργασίας. Σ' αυτά υπήρχαν ημιδομημένες προτάσεις και καλούνταν να συμπληρώσουν με επιλογές: λανθασμένες και τη σωστή (θέσεις - αντιθέσεις). Όταν τελείωναν (κάποιες δυάδες το κατάφεραν όλο, οι υπόλοιποι μέρος), εξήγησα πώς να προσθέσουν τους συνδέσμους. Οι ομάδες που έκαναν μέρος, ένωσαν τις εργασίες τους και έτσι δημιουργήθηκε το παιχνίδι τύπου "σωστό - λάθος" στην ολότητά του.
Έτσι, έγινε επανάληψη με δημιουργικό τρόπο και τα παιδιά ήρθαν σε μια πρώτη επαφή με τη δημιουργία παρουσίασης στο power point.
Κάθε ομάδα διάλεξε ανεξάρτητο τύπου σχεδιασμού. Στη βασική παρουσίαση είναι ο λευκός.

Η βασική παρουσίαση στην οποία εργάστηκαν τα παιδιά  εδώ.

ΙΙ. Ακαδημαϊκοί Ολυμπιακοί

Πολύς καιρός χωρίς κάτι καινούριο, κάτι διαφορετικό... Ήρθε λοιπόν η ώρα να το χαρούμε και με το παραπάνω. Ένας συνδυασμός "Ακαδημαϊκών Ολυμπιακών" με γυμναστική και παιχνίδι, φυσικά!


Χωριστήκαμε σε 3 ομάδες. Έπρεπε να ανταποκριθούμε σε ερωτήσεις 5 επιπέδων. Κάθε επίπεδο που κατακτούσαμε, είχε και ... πρόκληση - παιχνίδι!
Μετά την ολοκλήρωση και των 5 επιπέδων, υπήρχε ελεύθερος χρόνος για παιχνίδι! Απαραίτητη προϋπόθεση ήταν η συνεργασία! Ο διαιτητής (εχμμμ.. δε νομίζω να χρειάζεται να πω ποια ή μάλλον ποιοι, αφού η κα Δέσποινα, αλλά και ο διευθυντής συμμετείχαν) έλεγχαν τα φύλλα εργασίας! Και στο τέλος... μας περίμενε δίπλωμα και κύπελο, αφού επιδείξαμε ολυμπιακό πνεύμα και ολοκληρώσαμε σωστά τις εργασίες μας!


Σημειώνω πως δεν αρκεί μία διδακτική περίοδος. Η όλη δραστηριότητα υπολογίζεται γύρω στα 70 λεπτά.  Σημαντικό θεωρώ τη συνεργασία και άλλων εκπαιδευτικών, τόσων όσων και ο αριθμός των ομάδων. Καθώς κυλά η δραστηριότητα, τα παιδιά αποκτούν ρυθμό και ενθουσιάζονται. Η διόρθωση των εργασιών και η ανατροφοδότηση γίνεται ανά επίπεδο, εκείνη τη στιγμή. Όταν υπάρχει ένας εκπαιδευτικός ανά ομάδα, η όλη δραστηριότητα εξελίσσεται χωρίς καθυστερήσεις οι οποίες στερούν από τη χαρά και την απόλαυση.
Η κάθε ομάδα είχε τις καρτέλες της δεμένες ανά επίπεδο και το φάκελο εργασίας της, μαζί με μολύβι και σβηστήρι. Τα παιδιά εναλλάσσονταν για τη συμπλήρωση των εργασιών και συνεργάζονταν για τις λύσεις.

Ό,τι χρειαστείτε, θα τα βρείτε εδώ... Καλή διασκέδαση!

















































































ΙΙΙ. Γινόμαστε τεχνίτες

Και φυσικά... αφού συνδυάσαμε την ιστορία με τη γυμναστική... σίγουρα θα μπορούσαμε να τη συνδυάσουμε και με την εικαστική αγωγή! Αφού μιλήσαμε για το μελανόμορφο ρυθμό, ήρθε η ώρα να αναδιαμορφώσουμε ένα κομμάτι του περιτοιχίσματος του σχολείου με ... παρόμοιο τρόπο και αναδεικνύοντας τα ολυμπιακά αθλήματα! Πρώτα φτιάξαμε σε μεγάλα χαρτόνια τα περιγράμματα φιγούρων σε κίνηση (δρόμος, ρίψη δίσκου, ακόντιο) και τα χρησιμοποιήσαμε για να σχεδιάσουμε στον τοίχο. Για τις φιγούρες χρησιμοποιήσαμε μαύρο χρώμα. Η βάση βάφτηκε το απόγευμα με τη συνδρομή των παιδιών που παραμένουν στο σχολείο.