Συνέδρια

Wednesday, October 12, 2016

Θεματική ενότητα
"Σχολείο - Σχολεία του κόσμου - Το σχολείο μου - Η σχολική ζωή στο παρελθόν"
Πρόταση για διαθεματική προσέγγιση και επέκταση της 1ης ενότητας του σχολικού εγχειριδίου της Γ' τάξης

Ή πρώτη ενότητα του σχολικού εγχειριδίου της γλώσσας, αποτελεί μια εξαιρετική ευκαιρία για να εντρυφήσουν όλοι (παιδιά, σχολείο, κοινότητα) στη θεματική "Σχολείο". Αυτή η ευκαιρία ενισχύεται περισσότερο, από την ευκαιρία που παρέχεται μέσω της ιστορίας της Γ' τάξης (Κυπριακό Α.Π.).
Πιο κάτω παρουσιάζεται σχέδιο ενότητας, υλικό και ενδεικτικές εργασίες από 2 διαφορετικές σχολικές χρονιές όπου είχαμε επεξεργαστεί (με διαφοροποιήσεις) την ενότητα αυτή.

Σχέδιο ενότητας:


Υλικό αναφοράς και εργασίας:



Δείγμα εργασιών (Γ' τάξη, Δημοτικό Σχολείο Αλεθρικού - Σχολικές χρονιές: 2012 - 2013, 2013 - 2014):





Για να δημιουργήσουμε το βιντεάκι μας, εργαστήκαμε στο πρόγραμμα Movie Maker. Εργαστήκαμε στο περιβάλλον της τάξης μας, όπου είχαμε στη διάθεσή μας 1 Η/Υ και βιντεοπροβολέα.
Σε πρώτο επίπεδο, είχα ενσωματώσει σε ένα αρχείο τις φωτογραφίες που τράβηξαν τα παιδιά. Στο μάθημα της Εικαστικής Αγωγής και αφού ήδη είχαμε επεξεργαστεί την ενότητα (είχαμε παρακολουθήσει άλλα σχετικά βίντεο και ολοκληρώσαμε την υπόλοιπη εργασία), κάναμε μια συζήτηση με σκοπό να κινηθεί η περιέργεια ως προς το πώς θα μπορούσαμε να παρουσιάσουμε τις εργασίες μας αλλιώς. Έτσι, μετά από αυτή την εισαγωγή, επέδειξα τον τρόπο εργασίας στο πρόγραμμα, με παράλληλη προβολή μέσω του βιντεοπροβολέα. Στη συνέχεια, τα παιδιά με προκαθορισμένη σειρά, έρχονταν στον Η/Υ σε ομάδες των 2 και εργάζονταν στο πρώτο επίπεδο: αυτό της επιλογής των φωτογραφιών και της εισαγωγής τους στο πρόγραμμα. Τα υπόλοιπα παιδιά, εργάζονταν σε άλλη θεματική.
Σε δεύτερο επίπεδο, προχωρήσαμε στην εισαγωγή κίνησης και πάλι με τον ίδιο τρόπο. Η εργασία ολοκληρώθηκε με εμένα να εισάγω τη μουσική.
Σημειώνω πως, από το αρχικό βίντεο αφαιρέθηκαν οι σκηνές όπου τα παιδιά παρουσιάζουν τις απόψεις τους (για ευνόητους λόγους).


Οι αφίσες μας:
Τα παιδιά εργάστηκαν και στο πρόγραμμα Word, ώστε να έρθουν σε επαφή με βασικές λειτουργίες του (εισαγωγή εικόνας - εισαγωγή κειμένου).





Επίσης, στο πρόγραμμα Power Point τροποποίησαν φωτογραφία του γηπέδου του σχολείου τους, δείχνοντας πώς θα ήθελαν να είναι.





Περιδιαβάζοντας κριτικά στο σχολείο μας. Τεκμήρια, συζητήσεις, προτάσεις ...