Συνέδρια

Monday, October 12, 2015

Αγωγή Ζωής Α' - Καλές συνήθειες - Στοματική υγιεινή

Στοματική υγιεινή
Επειδή είμαστε ροκ σταρς, συνεχίζουμε τις καλές επιλογές, φυσικά! Ας συνεχίσουμε τη συζήτηση για τις καλές συνήθειες και συγκεκριμένα για τη στοματική υγιεινή.
Πολύτιμος βοηθός μας σε αυτή την προσπάθεια, ένας ακόμη ροκ σταρ, ο Σκελετούλης (μεταξύ μας, έκαψε περισσότερες καρδιές απ' όσες όλα τα Looney Tunes μαζί).

Βλέπετε, ο Σκελετούλης έχει χάσει λίγα δόντια. Γιατί άραγε; Δε μας ξέφυγε καμία απολύτως πιθανότητα! Θα μπορούσε να κάνει κάτι για να έχει όλα τα δόντια του; Επιλογές πολλές! Κάπου εκεί έξω, κάποιος/α οδοντίατρος χαμογελά ευτυχισμένος/η! 

Πρώτη και καλύτερη επιλογή το βούρτσισμα! Αφού μιλήσαμε και το δείξαμε, ήρθε η ώρα να εντάξουμε (βεβαίως, βεβαίως) και τη λογοτεχνία! Διαβάσαμε και χρησιμοποιήσαμε διάφορα λογοπαίγνια για το ποίημα ¨Η οδοντόβουρτσα¨, από το ανθολόγιο.   

Ήρθε και η ώρα να φτιάξουμε τη μεγάλη ομάδα των λέξεων - κλειδιά: δόντι, οδοντίατρος, οδοντόβουρτσα, οδοντόκρεμα και οπωσδήποτε μη ξεχάσουμε τους ρόλους των κακών: τα μικρόβια και οι φίλοι του, η Τερηδόνα και η Πλάκα.

Ξεκινήσαμε να τα ζωγραφίζουμε και κάναμε μια πολύυυ μικρή εισαγωγή στο παραμύθι με το οποίο θα καταπιαστούμε (Κύριε Τριβιζά, για πες αλεύρι! Η Α' τάξη σε γυρεύει!!). Πώς θα μπορούσε να μη γνωρίσει ο Σκελετούλης τη Δόνα Τερηδόνα;



Η συνέχεια επί της οθόνης...

Πώς συνεχίσαμε ...

Γνωρίσαμε τις περιπέτειες της Λουκίας με τη Δόνα Τερηδόνα σταδιακά (πόσα να αντέξει αυτή η Λουκία πια; Μας έπνιξε το δίκαιο!!)

Μετά το πρώτο απόσπασμα, συζητήσαμε για το παλάτι της Δόνας Τερηδόνας. Τι κάνει η Δόνα Τερηδόνα και το διατηρεί τόσο γερό; Συζητήσαμε για κατάλληλη φροντίδα (βούρτσισμα και επίσκεψη στον οδοντίατρο), αλλά και καλές επιλογές τροφίμων. Εργαστήκαμε στο αντίστοιχο φύλλο εργασίας.

Συνεχίζοντας με το επόμενο απόσπασμα από το βιβλίο, γνωρίσαμε το ζαχαροπλαστείο της Δόνας Τερηδόνας. Συζητήσαμε γιατί επέλεξε να ανοίξει ζαχαροπλαστείο και επιλέξαμε στο αντίστοιχο φύλλο εργασίας τα προϊόντα που θα μπορούσε να πωλεί. Φυσικά, δραματοποιήσαμε την επίσκεψη της Λουκίας στο ζαχαροπλαστείο της Δόνας Τερηδόνας.

Η δραματοποίηση συνεχίστηκε και με τους σωματοφύλακες της Δόνας Τερηδόνας και τη δική τους δράση, αλλά και τη διαμονή της Λουκίας και του οδοντίατρου στη φυλακή του κάστρου. Στη δραματοποίηση μας βοήθησαν και τα καπέλα από τις ενότητες για το Halloween που επεξεργαστήκαμε στα Αγγλικά.

Σταματήσαμε εδώ ώστε να καταγράψουμε συνήθειες που οδηγούν σε γερά δόντια και συνήθειες που μπορεί να προκαλέσουν προβλήματα στα δόντια μας.

Τα παιδιά που ολοκλήρωναν τις εργασίες τους, δημιουργούσαν με πλαστελίνη και γλωσσοπίεστρα τους συμμάχους μας σε ένα φωτεινό χαμόγελο, μια οδοντόβουρτσα και μια οδοντόκρεμα.

Από τις δημιουργίες μας ...










Μαζεμένα τα φύλλα εργασίας στην πιο κάτω παρουσίαση:






Με την ολοκλήρωση της ιστορίας, χαρήκαμε που τελικά απελευθερώθηκε η Λουκία. Θα αφήναμε όμως έτσι τη Δόνα Τερηδόνα;;;  Όχι φυσικά!

Έκπληξη εδώ! Φτιάξαμε το αποτύπωμα του χεριού μας. Με καθοδηγημένη ζωγραφική το μετατρέψαμε σε μια μάγισσα και μετά ο καθένας μας έβαλε την προσωπική του σφραγίδα ώστε να διαμορφώσει τη Δόνα Τερηδόνα. Βάλαμε καπέλο, σχηματίσαμε μάτι(α), δόντια, μαλλιά. Συζητήσαμε (και όπου χρειάστηκε δείξαμε) πώς θα μπορούσαμε να συμπληρώσουμε με τα γλυκά που έφαγε στο τέλος η Δόνα, με αράχνες και νυχτερίδες.

Οι δημιουργίες μας; Κάπως έτσι ...









Όταν ολοκληρώσαμε τις δημιουργίες μας, τις συνθέσαμε στο δικό μας μεγάλο βιβλίο (lap book).

Αφήσαμε για το τέλος το συγκεκριμένο απόσπασμα για τα δόντια από την αξιόλογη σειρά "Μια φορά κι έναν καιρό ήταν η ζωή". Εδώ είπαμε πως τα δόντια έχουν τη δική τους ονομασία και δώσαμε παράδειγμα. Σταματήσαμε στους τραπεζίτες και εξηγήσαμε γιατί ονομάζονται έτσι. Συνδέσαμε και αυτά που είδαμε στο βίντεο με σημεία της ιστορίας, αλλά και αυτά που είχαμε συζητήσει, για παράδειγμα, πώς τα υπολείμματα τροφών και η έλλειψη φροντίδας ενδυναμώνουν τα μικρόβια.




Από το φωτογραφικό μας αρχείο ...

Εν ώρα δράσης ...










Ποζάροντας χαρούμενοι στο φακό με το μεγάλο μας βιβλίο!






























Προσωπικά θεωρώ πως η παραπάνω προσέγγιση προσφέρεται και διαθεματικά. Θα επέλεγα να εξάγω τη φωνή Ττ και τις αντίστοιχες συλλαβές , όπως και για αισθητοποίηση αριθμών και σε εισαγωγή σε αφαίρεση, έχοντας ως αφόρμηση το συγκεκριμένο παραμύθι