Συνέδρια

Friday, November 18, 2016


 Η γωνιά της λογοτεχνίας!

Αίθουσα ενισχυτικής διδασκαλίας της Ελληνικής σε παιδιά που δεν την έχουν ως μητρική στο δημοτικό σχολείο Σωτήρος - σχολική χρονιά 2015 - 2016

Στο σχολείο που εργάζομαι τα δύο τελευταία χρόνια, φοιτούν αρκετά παιδιά που δεν έχουν την Ελληνική ως μητρική τους γλώσσα. Υπάρχει αίθουσα που χρησιμοποιείται για τα μαθήματά μας.

Σε αυτή την αίθουσα, υπήρχε μια γωνιά αναξιοποίητη. Έτσι λοιπόν, έχοντας εργαστεί με τα παιδιά μου (τόσο αυτά που συνεχίζουν για δεύτερη χρονιά, όσο και με αυτά που φέτος ξεκίνησαν) σε διάφορα λογοτεχνικά βιβλία, ξεκινήσαμε μια προσπάθεια να φτιάξουμε τη γωνιά της λογοτεχνίας.

Αρχικά, η γωνιά ήταν έτσι:


Την έβαψα με γαλάζιο, όπως και το βασικό χρώμα της τάξης. Αφού η λογοτεχνία μας ταξιδεύει σε κόσμους μαγικούς, σχεδιάστηκε ως σύννεφο.


Ξεκίνησα από τα ψηλά. Πρώτο βιβλίο που αποδόθηκε: "Το δέντρο που έδινε". Εργαστήκαμε σε αυτό το βιβλίο με αρκετά παιδιά την προηγούμενη σχολική χρονιά. 

 
Η προσπάθεια συνεχίζεται με συνδρομή παιδιών. Δύο παιδιά αφιέρωσαν χρόνο από το παιχνίδι τους και τα ευχαριστώ ΠΑΑΑΑΑΡΑ ΠΟΛΥ ώστε να αποδώσουν τον Έλμερ, τον ήρωα από το αντίστοιχο βιβλίο στο οποίο έχουμε εργαστεί ξεκινώντας τη φετινή σχολική χρονιά.



  

 Δύο από τα βιβλία με τα οποία ασχοληθήκαμε έχουν τιμητική θέση στη γωνιά της λογοτεχνίας!




Η πιο πάνω δράση έχει πραγματοποιηθεί κατά τον Οκτώβρη 2015. Τώρα που ζεστάθηκαν οι μηχανές φυσικά, θα συνεχίσουμε με τη συνδρομή και άλλων παιδιών, αποδίδοντας τους ήρωες των λογοτεχνικών βιβλίων με τους οποίους  έχουμε ταξιδέψει, αλλά και θα γνωρίσουμε στη συνέχεια.
Αν κάποιο παιδί επιλέξει μόνο του να διαβάσει κάποιο λογοτεχνικό βιβλίο και να εργαστεί με άλλα υλικά και θέλει η εργασία του να αναρτηθεί, ό,τι καλύτερο!!!
Συνεχίζοντας και το Νοέμβριο ...

Κατά την περσινή σχολική χρονιά επεξεργαστήκαμε το βιβλίο "Οι καλοί και οι κακοί πειρατές" του Αντώνη Παπαθεοδούλου. Μέλος του πληρώματος, άλλο παιδί το οποίο αφιέρωσε χρόνο από το παιχνίδι και συνεργαστήκαμε ώστε με καθοδηγημένη ζωγραφική να φτιάξουμε τον πειρατή. Πλαισίωσα και ολοκλήρωσα τη δημιουργία του.