Συνέδρια

Thursday, October 15, 2015

Έλμερ

"Έλμερ" - Ντέιβιντ Μακ Κι
Διαθεματική προσέγγιση
Γλώσσα και πολιτισμός - Αγωγή Ζωής - Εικαστική Αγωγή

Αρχικά διαβάσαμε το παραμύθι και ξεκινήσαμε τη συζήτηση στα πλαίσια της Αγωγής Ζωής. Όλοι είμαστε διαφορετικοί, αλλά ο καθένας μας ξεχωριστός και μοναδικός, ήταν το βασικό συμπέρασμα. Πώς θα το θυμόμαστε αυτό; Όπως τα δάχτυλα του χεριού μας είναι όλα διαφορετικά μεταξύ τους, έτσι και εμείς!
Σχηματίσαμε το περίγραμμα του χεριού μας για να το θυμόμαστε. Προχωρήσαμε και ένα βήμα παραπέρα. Για να δείξουμε το βασικό μας συμπέρασμα, χρωματίσαμε με διαφορετικό χρώμα διάφορα σημεία του χεριού μας και ζωγραφίσαμε κάτι που μας αρέσει, αλλά και το αντίθετο.

Στην Εικαστική Αγωγή καταπιαστήκαμε με ένα σημείο από το παραμύθι. Εάν ξεκινούσε βροχή την ημέρα που οι ελέφαντες έχουν αποφασίσει να βάφονται με διάφορα χρώματα, πώς θα ήταν τα αποτυπώματά τους από τα χρώματα που θα ξεπλένονταν;
Εργαστήκαμε σε δυάδες. Έπρεπε να σχηματίσουμε τα αποτυπώματα της παρέας μας και να αλλάξουμε ρόλους. Στη συνέχεια, συζητήσαμε (έχοντας ως αφορμή την εικονογράφηση του βιβλίου στο συγκεκριμένο σημείο) πώς θα μπορούσαμε να διακοσμήσουμε τα αποτυπώματα. Μιλήσαμε για γραμμές, σχήματα και μικρά σχέδια. 
  

 
Προχωρώντας ο Έλμερ, θα έφτανε σε μια πόλη. Πώς θα ήταν; Δημιουργήσαμε με πλαστελίνη.

Οι δημιουργίες μας:




Ο Έλμερ χρησιμοποιείται και για επίτευξη στόχων στο μάθημα της γλώσσας: αναγνώριση, φωνολογική ενημερότητα, περιγραφή, ενικός - πληθυντικός κ.λ.π.
Συγκεκριμένα, στηριζόμαστε στην πρόταση που έχουμε ήδη επεξεργαστεί ώστε να εισάγουμε το νέο ήρωα και να επεξεργαστούμε τη φωνή Εε (ανάμεσα σε άλλα). Παρακάτω ακολουθεί παρουσίαση και φύλλα εργασίας. Στα φύλλα εργασίας υπάρχει και επιλογή με τη Ντόροθυ απ' το μάγο του Οζ, εκτός από τον Αστερίξ.