Συνέδρια

Tuesday, November 15, 2016

Σ' αυτή την ομάδα συνεργάζομαι με παιδιά διαφόρων τάξεων (Γ' - Στ'), τα οποία κατέχουν την Ελληνική σε πολύ χαμηλό βαθμό. Είναι παιδιά τα οποία μόλις έχουν φθάσει απ' τις χώρες τους. Έτσι, πρώτος στόχος είναι η επικοινωνία μέσα από τη δόμηση βασικού λεξιλογίου (μέσα από θεματικές ενότητες), αλλά και απλής σύνταξης.



Ενότητα: Τρόφιμα


Μια από τις πρώτες ενότητες που επεξεργαστήκαμε, ήταν η ενότητα "Τρόφιμα". Εργαστήκαμε με συγκεκριμένο υλικό, παίξαμε παιχνίδια για αναγνώριση, ανάγνωση, γραφή, άρθρα και μια μικρή εισαγωγή σε ενικό - πληθυντικό. Έπειτα, φτιάξαμε το σάντουιτς μας!

Προτεινόμενες δραστηριότητες, υλικό και φύλλα εργασίας στην παρουσίαση:









Παίξαμε και με ζάρια. Χρησιμοποίησα το λεξιλόγιο από το βιβλίο "Μαργαρίτα". Στο ένα ζάρι έβαλα υγιεινές τροφές και στο άλλο όχι και τόσο. Χρησιμοποίησα και ξυλάκια.
Στην πρώτη δραστηριότητα, τα παιδιά έριχναν τα ζάρια και ανάλογα με το τι έβλεπαν διάλεγαν το αντίστοιχο ξυλάκι "Μου αρέσει ..." ή "Δε μου αρέσει...". Μετά συνεργάστηκαν για να βρουν τροφές που αρέσουν στην ομάδα τους για να φτιάξουν την πρόταση "Μας αρέσει..."
Συνεχίσαμε ρίχνοντας τα ζάρια και επιλέγοντας το αντίστοιχο ξυλάκι "Είναι καλό να τρως..." και "Δεν είναι καλό να τρως...".


Το υλικό που θα χρειαστείτε:















Ένας από τους ήρωες που χρησιμοποιώ είναι ο Πόπαυ, τον οποίο χρησιμοποιήσαμε για να φτιάξουμε ένα σελιδοδείκτη που να μας θυμίζει τι είναι καλό να τρώμε ώστε να είμαστε δυνατοί!
 
Μια άλλη δραστηριότητα, η οποία ανάλογα και με την τάξη στην οποία φοιτούν τα παιδιά μπορεί να συνδυαστεί και με γραφικές παραστάσεις και κλάσματα, αφορά τη χρήση του λεξιλογίου τροφίμων στην κατασκευή γραφικής παράστασης, όπου το παιδί καλείται να δείξει ανάλογα με τις προτιμήσεις του τι θα περιλαμβάνει η δική του πίτσα.





Με αυτό το λεξιλόγιο πραγματοποιήσαμε και μια μικρή έρευνα. Διερευνήσαμε τις προτιμήσεις των παιδιών συγκεκριμένης τάξης στις συγκεκριμένες τροφές. Φτιάξαμε πίνακα, τρισδιάστατη γραφική παράσταση, καταγράψαμε τις παρατηρήσεις μας και φτιάξαμε προβλήματα με λέξεις- κλειδιά (και, περισσότερα, λιγότερα).
Έτσι, εντάχθηκαν και βασικές μαθηματικές έννοιες και προσεγγίσαμε την ενότητα και διαθεματικά.
Την ιδέα για την τρισδιάστατη γραφική παράσταση την πήρα από εδώ: