Συνέδρια

Tuesday, November 15, 2016

Δημιουργώ και μαθαίνω ... το σπίτι

Ξεκινώντας μια νέα σχολική χρονιά (2015 - 2016)...

Στην ομάδα μας έχουν ενταχθεί και άλλα παιδιά που τώρα ξεκινούν να μαθαίνουν Ελληνικά και φοιτούν σε διάφορες τάξεις (εκτός πρώτης). Αυτό σημαίνει και διαφοροποίηση εργασίας.
Με όλα τα παιδιά εργαζόμασταν σε αναγνώριση γραμμάτων, σχολικού λεξιλογίου, αριθμών, χρωμάτων, ημερών, καιρού και εννοιών όπως σήμερα, χθες, προχθές, αύριο, μεθαύριο. Με τα συγκεκριμένα παιδιά όμως, η εργασία μας διαφοροποιήθηκε, αφού σταθήκαμε στο βασικό λεξιλόγιο σπιτιού. Εργαστήκαμε με τέτοιο τρόπο ώστε να αναγνωρίζουμε, να διαβάζουμε και να προφέρουμε σωστά δωμάτια και επίπλωση σπιτιού, εντάξαμε έννοιες όπως πάνω, κάτω, δίπλα, μπροστά, πίσω (με προοπτική να ενταχθούν και οι έννοιες δεξιά - αριστερά) και σχηματίσαμε προφορικά απλές προτάσεις.

Το υλικό:



Με το πιο πάνω υλικό δημιουργήσαμε τη δική μας μακέτα. Ξεκινήσαμε από το σαλόνι. Όταν τα παιδιά συμπλήρωναν τα σχετικά φύλλα, έκοβαν την εικόνα από το κείμενο, την ανακατεύαμε και έπρεπε να θυμηθούμε τι δείχνει η κάθε εικόνα, να εντοπίσουμε το αντίστοιχο κείμενο, να τα ζευγαρώσουμε και να τα κολλήσουμε.
Προχωρώντας στο υπνοδωμάτιο, όταν ολοκληρώσαμε την πιο πάνω διαδικασία σκεφτήκαμε και συζητήσαμε για άλλα αντικείμενα που θα μπορούσε να υπάρχουν σ' ένα υπνοδωμάτιο, καθώς και πού θα μπορούσαμε να τα τοποθετήσουμε. Έτσι, θυμηθήκαμε το χαλί, τη λάμπα (από την εργασία για το σαλόνι) και χρησιμοποιήσαμε τις έννοιες πάνω, κάτω, μπροστά, δίπλα για να περιγράψουμε πού θα τα τοποθετούσαμε, τα ζωγραφίσαμε και τα γράψαμε.