Συνέδρια

Tuesday, November 15, 2016

" Το δέντρο που έδινε" , Σελ Σιλβερστάιν
Με αφορμή τη γιορτή της μητέρας και ενότητα για τα δέντρα

Γιορτή της μητέρας! Διαβάσαμε το παραμύθι "Το δέντρο που έδινε" του Σελ Σίλβερσταιν και παρακολουθήσαμε αντίστοιχο βίντεο:




Αφού συζητήσαμε για έννοιες όπως λύπη -χαρά, καταγράψαμε ο καθένας μια περίπτωση που η μαμά μας έκανε χαρούμενους και λυπημένους, αλλά και μια περίπτωση που εμείς κάναμε χαρούμενη και λυπημένη τη μαμά. Σημειώσαμε και ένα μήνυμα που θέλαμε να δώσουμε στη μητέρα μας, κόψαμε και συνθέσαμε (με καλαμάκια, αυτοκόλλητα και washi tape). Όσα παιδιά ήθελαν, μπορούσαν να γράψουν το μήνυμά τους και στη μητρική τους γλώσσα. Έτσι, είχαμε μηνύματα σε Ελληνικά, Αραβικά και Αγγλικά.

Οι εργασίες μας:























      








Επεξεργαστήκαμε περισσότερο το παραμύθι. Πρώτα συζητήσαμε και σημειώσαμε τα μέρη του δέντρου. Έπειτα, δόθηκαν σε καρτέλες εικόνες του  παραμυθιού. Τα παιδιά έπρεπε να τις τοποθετήσουν στη σωστή σειρά. Υπήρχε η εικόνα με την πρόταση "Η μηλιά έμενε μοναχή", σε 4 αντίτυπα. Αυτή η καρτέλα σηματοδοτούσε την κάθε σκηνή. Αυτό μας βοήθησε στην αναδιήγηση (προφορικά και γραπτά).
Στη συνέχεια διαβάσαμε προτάσεις (απλές, αλλά και δύσκολες) και τις τοποθετήσαμε στις σωστές εικόνες.
Ήρθε η ώρα για παραγωγή γραπτού λόγου... Το κάθε παιδί  διάλεγε 2 σκηνές τις οποίες έπρεπε να παρουσιάσει  στο παζλ αναδιήγησης με δικά του λόγια και εικονογράφηση. Όλα τα παζλ συνέθεσαν την ιστορία.
Με αυτό τον τρόπο, έγινε χρήση σε προφορικό και γραπτό λόγο παρελθοντικών χρόνων (με εντελώς φυσικό και αβίαστο τρόπο) και εντοπισμός βασικών στοιχείων του παραμυθιού (φανταστικό στοιχείο, διήγηση, εικονογράφηση).
Εργαστήκαμε επίσης και σε αινίγματα. Τα παιδιά έπρεπε να διαβάσουν αινίγματα σχετικά με τα μέρη του δέντρου, να τα αντιληφθούν, να τα σημειώσουν και να τα σκιτσάρουν.

Το υλικό που χρησιμοποιήσαμε (εξαιρούνται οι εικόνες του παραμυθιού):




Εργασίες μας (το παζλ αναδιήγησης και αινίγματα για τα μέρη του δέντρου):



Τέλος, τα παιδιά είπαν τις εμπειρίες τους ή ό,τι είχαν αντιληφθεί από τη ζωή τους στις χώρες τους και το κατέγραψαν. Στη συνέχεια, παρατηρώντας μια σχεδία την οποία είχα εγώ κατασκευάσει, κατανόησαν τι έπρεπε να κάνουν για να δημιουργήσουν τη δική τους. Καταγράψαμε τα υλικά, αλλά και τις οδηγίες, αφού πρώτα τις παρουσιάσαμε προφορικά (τόσο βήμα - βήμα όταν την κατασκευάζαμε, όσο και με την ολοκλήρωση).

           


  





Περισσότερα γι' αυτή την ενότητα μπορείτε να δείτε στο σύνδεσμο " Μαθαίνω Ελληνικά ΙΑ".